Försäljningsvillkor
 
Beställning
För att beställa skall du ha fyllt 18 år och myndig. Leverans sker inom Sverige.
 
Pris
1. Angivna priser är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, f.n. 25%.
2. Vid leverans med Postpaket tillkommer endast frakt och eventuell efterkravsavgift, faktura avgift. Du betalar enbart en fraktavgift (+ eventuell efterkravsavgift eller faktura avgift) oberoende av orderns storlek.
 
Betalningsvillkor
1. Swish
2. Betalkort ansluten till Visa eller MasterCard
3. Direktbetalning via din bank.
 
 
Leveranstid/Transportsätt
1. Leverans av lagerförd produkt sker senast nästkommande vardag.
2. Vid ev. leveransförsening meddelar vi detta.
2. Leveransen delas upp i flera kolli men endast en fraktavgift debiteras.
3. Har du beställt flera produkter där en eller flera produkter inte finns på lager sänder vi beställningen när den är komplett.
4. Leverans sker med Posten.
5. Leveranstiden med Postpaket är normalt 1-3 vardagar. Posten lämnar dock inte någon leveransgaranti för Postpaket.
6. nårdik förbehåller sig rätten att annullera hela eller delar av order. Dock aldrig utan att meddela dig i förväg.
 
Ångerrätt (Öppet köp)
1. På samtliga varor gäller returrätt inom 14 dagar efter mottagandet. Du har med andra ord möjlighet att ångra ditt köp och det oavsett anledning.
 
Returvillkor
1. För tillkapade varor godkänner vi inga returer.
2. Kontakta oss gärna innan retur.
3. Vårt mottagande av retur innebär inte att vi godkänt den.
4. Vid retur skall varan emballeras väl och i erforderlig grad transportförsäkras.
5. Varan skall vara oanvänd och returneras i originalutrustat skick samt i originalförpackning.
5. Återbetalning (kreditering) senast 10 dagar efter att vi mottagit varan.
7. Har du betalat via Postförskott sker återbetalning via banköverföring. Ange då din bank, clearing och konto nummer.
8. Har du betalat med kort, faktura eller delbetalning krediteras ditt konto.
9. Kopia på kvitto eller faktura skall bifogas.
10. Det är du som betalar returfrakten.
11. Vill du byta till annan vara ange då vad du vill byta till.
 
Ej utlösta paket
För ej  hämtade paket fakturerar vi faktisk fraktkostnaden, eventuell efterkravsavgift samt en avgift på 100:-.
Falsk beställning och polisanmäls.
 
IP nummer
Vid beställning förbehåller oss rätten att logga ditt IP nummer.
 
Felleverans
Skulle vi av misstag leverera fel är vi mycket angelägen om att du meddelar detta till oss så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet.
 
Transportskada
Skulle ditt paket vara skadat vid leverans skall du omgående anmäla detta till Postens utlämningsställe. Vid minsta misstanke om transportskada när du hämtar paketet skall du absolut öppna paketet på utlämningsstället tillsammans med utlämningsställets personal.
 
Reklamationsrätt
1. Du har reklamationsrätt för fabrikationsfel som köparen kan visa fanns vid leveransdatum.
2. Fel som du upptäcker skall anmälas snarast. Dock senast efter 2 månader.
4. Vid åberopande av reklamationsrätten måste alltid kopia på kvitto eller faktura bifogas. Sänd / bifoga kopia på kvitto eller fraktura och behåll originalet.
5. För en snabb behandling av kontakta oss innan du sänder in varan, info@nardik.se eller 0660-21 11 30.
6. eklamationsrätt gäller i Sverige och för privatpersoner.
 
Garanti
1. Vi lämnar minst 1 års garanti på alla varor från försäljningsdatum avseende fabrikations och materialfel.
2. Garantin omfattar EJ fel som uppstått genom yttre påverkan eller ovarsamhet. Så som felaktig anslutning, fuktskador, rengöring av dam/smuts eller brända högtalare/slutsteg.
3. Garantin ersätter ej kostnader för montering, resor.
4. Vid åberopande av garantin skall kopia på kvitto eller faktura bifogas. Sänd / bifoga en KOPIA på kvittot eller frakturan och behåll originalet.
5. För en snabb behandling av garanti kontakta alltid oss innan du sänder in varan, info@nardik.se eller 0660-21 11 30.
6. Insänd garanti service där inget fel kunnat konstateras debiteras en undersöknings avgift på minst 400:- plus frakt.
7. Insänd garanti service där garanti anspråket inte godkänns debiteras en undersöknings avgift på minst 400:- plus frakt.
8. Garantin gäller i Sverige och för privatpersoner.
 
Tänk på att alltid spara kvittot / fakturan. Om oturen skulle vara framme och du måste använda din bilförsäkring så kräver alltid försäkringsbolagen kvitto/faktura på all extrautrustning i bilen och det gäller oavsett ålder på extrautrustningen.

Tänk också på att de flesta försäkringsbolagen inte ger full ersättning eller ingen ersättning om man inte tagit bort den löstagbara fronten från bilstereon om bilstereon skulle bli stulen. Du måste kunna visa upp fronten för försäkringsbolaget. Att lägga fronten i handsfacket eller under stolen har boven för länge, länge sedan genomskådat.